Ik richt jouw website zo optimaal mogelijk in om meer klanten uit jouw bezoekers te halen.
Conversie optimalisatie
“Door jouw website optimaal in te richten op het verkopen van jouw product of dienst, zorg ik dat de bezoekers van jouw website klanten worden.”
Heb je voldoende bezoekers op jouw website, maar lukt het je maar niet om van hen klanten te maken? Wil je het aantal klanten dat via jouw website of webshop een aankoop doet vergroten, maar weet je niet hoe?
Dan is het tijd om een specialist in te schakelen die van jouw website een verkoopkanaal maakt.
Wat is het doel van jouw website?
Elke website heeft een doel … als het goed is.
Voor een webshop is dit doel het verkopen van een product. Het kan ook zo zijn dat jouw doel is dat potentiële klanten een offerte aanvragen.
Het behalen van dit doel noemen we in de online marketing ook wel conversie.
En ook al willen ondernemers zoveel mogelijk klanten, toch stappen ze vaak in dezelfde valkuil. Er wordt veel geïnvesteerd in het vergroten van het bezoek aan de website en niet aan het verhogen van de conversie, oftewel het vergroten van het aantal aankopen.
Vaak is de veronderstelling dat meer bezoek ook leidt tot meer aankopen. Maar niets is minder waar. Zorgen dat jouw website optimaal is ingericht om de conversie van bezoeker naar klant te realiseren, is echt een vak apart.
“Wij als allround schildersbedrijf zien een toename van aanvragen en opdrachten. Kortom erg blij met het resultaat.”
Weet jij wat je wil bereiken?
Conversie optimalisatie begint met weten wat je wil bereiken met je website.
Wil je bijvoorbeeld meer verkopen of offerteaanvragen, dan is het belangrijk om jouw website zo in te richten dat de bezoeker zo min mogelijk moeite hoeft te doen om tot die actie te komen.
Hierbij kun je slim gebruik maken van de manier waarop je je content aanbiedt. Door juiste keuzes te maken, kun je het koopgedrag van je bezoeker stimuleren.
Het klinkt misschien logisch, maar ik kom maar al te vaak websites tegen die dit nog niet in de vingers hebben en vooral bezig zijn zichzelf te verkopen in plaats van hun product of dienst.
Of waarbij de doelstelling van de website niet duidelijk genoeg is, met als gevolg dat de bezoeker eigenlijk niet goed weet wat hij er kan vinden.
Gevolg: de bezoeker klikt weg van jouw website en gaat naar die van de concurrent.
Maak van bezoekers klanten
Bij conversie optimalisatie komt een hoop kijken.
Is de manier waarop bezoekers moeten doorklikken bijvoorbeeld de snelste weg? Of kan dat beter? Welke weg legt de bezoeker eigenlijk af als hij op jouw website terecht komt en op welk punt haakt hij af? En hoe kun je ervoor zorgen dat hij wel op jouw website blijft?
Allemaal vragen waar ik met plezier mee aan de slag ga.
Dankzij mijn Master Online Overtuigen weet ik precies hoe jouw klanten reageren op een tekst, afbeelding of prijs. Deze handige kennis gebruik ik om te zorgen dat jouw website het gewenste (koop)gedrag van jouw klanten stimuleert.
Zo realiseren we samen de doelstelling van jouw website.
Van bezoekers klanten maken?
Ik richt jouw website zo optimaal mogelijk in om meer klanten uit jouw bezoekers te halen.
Van bezoekers klanten maken?
Ik kijk graag wat voor jou de beste aanpak is.